فراخوان| فناوری‌های زیستی هم‌گام با نیازهای کشور توسعه می‌یابد

فراخوان| فناوری‌های زیستی هم‌گام با نیازهای کشور توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 51308
ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی اصلی حمایت از توسعه فناوری‌های زیستی در کشور است و برای تحقق آن پروژه‌هایی برای رفع نیازهای داخلی کشور تعریف کرده است. اما برای کاربردی بودن این پروژه‌ها طی فراخوانی از شرکت‌های توانمند دعوت کرده است تا روند پیشرفت طرح‌های توسعه فناوری‌های زیستی ستاد و همگامی این طرح‌ها با نیازهای کشور را بررسی کنند.

این فراخوان با هدف «انتخاب طرح‌های سرمایه‌گذاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متناسب با نیازهای کشور» و «ارزش‌آفرینی این فناوری‌ها، مدیریت اثربخش تزریق منابع مالی بر پروژه‌های توسعه فناوری» و «بهبود عملکرد تجاری‌سازی محصولات فناورانه و راهبری موثر پروژه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر» منتشر شده است.

هدف دیگر این فراخوان، ارزیابی فرصت‌های فناورانه و تجاری‌سازی قراردادها است. ستاد توسعه زیست‌فناوری با هدف توسعه زیست‌فناوری در کشور فعالیت می کند این کار را هم در قالب تعریف، راهبری و تجاری‌سازی پروژه‌های توسعه فناوری انجام می‌دهد به همین دلیل قصد دارد با کمک شرکت‌های توانمند پروژه‌های انتخابی خود را متناسب با نیاز کشور، انتخاب کند.

این اتفاق هم به رفع نیازهای اصلی کشور در حوزه فناوری‌های زیستی می‌انجامد و هم تجاری‌سازی و فروش محصولات این حوزه را تضمین می‌کند. به همین دلیل ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری از تمامی شرکت‌های فعال در زمینه کارگزاری فناوری دعوت کرده است تا پایان خردادماه امسال پیشنهادات خود را به آدرس اینترنتی bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند. 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

ایران بر قله دانش زیست فناوری خاورمیانه

وضعیت مطلوب بخش زیست فناوری در کشور

زیست‌بوم فناوری‌های زیستی با شتابدهنده‌های این حوزه رونق گرفته است

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم